Isnin, 8 November 2010

KERJA KUAT

Perghhhhh!!!!

penat giler...seluruh urat-urat sendi terasa sakit dan lenguh..kenapa?? haaa..biasa la kalau dah ambik kos tool and die design ni, Kalau tak masuk bengkel memang tak sah, bermain dengan mesin dah di ibaratkan seperti darah daging kami. Setakat kena marah dan kena herdik kat instructor tu kami dah lali dah..huhu.

Hari ni bengkel start kul 2 petang hingga lah kul 12 mlm. Mak aih!!! cam nak tercabut lutut dok main benda alah tu, kalau korang nak tau, main mesin tu bleh wat kita jadi dahaga yang teramat sangat..tengkuk jadi kering, pedih..aduh..tuhan jela yang tau. Biasanya kalau abis-abis je bengkel aku tibai air cukup-cukup dekat food court tu..fuhhh!!! heaven...nikmatnya hanya tuhan jela yang tahu...nak harapkan air water cooler kat bengkel tu..emmm..haram...tak sejuk pon..hukhuk.

perghhh!!! heaven..


Hari ni sebenarnya kami kena siapkan workpiece untuk final projek nanti, banyak giler nak kena siapkan..36 workpiece semuanya, setiap sorang akan dibagi 4 workpiece tapi yang dibagi workpiece tu hanya budak laki je...yang pompuan...emmmm...ntah la..aku tengok ade yang dok rilek je..dan ada jugak yang setengah tu dok tolong-tolong..tapi tak pela..lantak korang la..aku tak kisah sangat pon..yang penting aku punya workpiece siap..kuikuikui.


orang kuat di bengkel..kihkih..


Nak siapkan benda alah ni memang banyak cubaan..korang kena berhadapan dengan hujan cip yang teramat panas...fuhhh!!! kalau kena cip tu rase macam nak menggelupur..panas giler..tambah-tambah kalau benda tu masuk dalam baju..mak aih..tak boleh nak bayang kesakitannya. Tadi cip tu hinggap kat atas kepala aku...gilak..terbakar rambut aku..nasib baik ada member bagitau..kalau tak habis la simbol kehenseman aku ni...hakhakhak...(perasan sudah).


haaa...ni la cip kalau nak tau..bapak besar...kena yang ni memang meraung la..huhu



Esok hari last bengkel...instructor kata kalau dah siap semua maknanya kalau ade sape2 nak balik kampung boleh balik..uyeahhhh!!!! aku nak balik umah...mintak restu dulu ngan puan umi dan Mr Abah...maklumlah..nanti lepas-lepas raya haji aku kena pergi bertempur kat dewan peperiksaan tu, harap-harap aku berjaya..nanti senang2 korang tolong la doakan aku jugak ek..(muka dengan penuh pengharapan)

Ok la...hari pon dah lewat malam..aku kena rest dulu aku punya badan ni..dah penat giler ni.. tadi balik-balik bilik je terus pegi mandi dan mengadap laptop ni..memang power la..esok sah-sah bangun lewat punya..pagi tadi pon dah lewat dah..smayang pon subuh gajah..huhu..camne la nak dapat berkat..astaghfirullahal'azim. ok..aku chow dulu..Assalamualaikum...(^_^)



p/s: esok conform bangun lewat..(-_-")

2 ulasan:

tengkuk ke tekak? HAHA
 
laaa...same je..haha
 

Catat Ulasan