Rabu, 20 Januari 2010

Pengalaman

Pertama skali aku nak ucapkan assalamualaikum dan trima kasih kerana ade mase nk tgok aku punye blog. Hari ni aku nak cite la serba sdikit tentang pengalaman aku mse aku muda-muda dlu(prasan tua la plak aku ni).

nak kate banyak tu tak la banyak sangat pengalaman aku, cuma aku nak cite ckit la pengalaman aku yang paling aku x bleh lupa.Korang penah mandi kat sungai x..??
klu orang2 kampung macam aku ni mmg slalu la..klu org bndar tu aku x tau la..silap2 ade gak yang x kenal sungai kot(hehehehe..confurm kna baling ngan selipar jap agi) tapi agak2 ar klu x kenal sungai.

ok la..aku x nak lengahkan mase korang..nnti korang kate ape plak. Aku nak cite pasal lemas kat sungai sebenarnye. korang penah lemas tak? tak penah..?? waaa...hebat betul la..aku malu gak nak cite, tp...ala tak pe la...aku saje je nak kongsi ngan korang. Macam ni cite nya..

Di suatu petang yang hening..(cewah..cam buku tadika la plak) aku mase tu baru abis kelas fardu-ain kat skolah. mase tu aku bru darjah 4.so, dulu..aku ni nakal la sikit...suka ikut member2 pegi jalan merata tempat(tapi kawasan kampung aku jela).
so, member aku ni ajak la aku pegi sungai memandangkan ari masih cerah agi, mse tu tak silap aku baru pkul 3 ptg. name member aku tu hanif.Aku tnya la dia..

nok gi sunga mano ni..??
hok alo laa..tmpat skalo la..(alaaa...tempat biase la)
kale batu..?? (sungai batu??)
ho la...mu ni gak..supo tok beso jah..(yela..ko ni..mcm tak biase je..)
ok..bereh-bereh..(ok..boleh-boleh)

so, mase tu aku tak pikir panjang la..terus ikut je kawan aku bersama angkatan2 yang lain(bunyi mcm ramai je tp sbnarnye 4 org je) dengan mengayuh basikal yang di beri pinjam oleh kawan aku dan dengan berbekalkn seluar pendek yang diberi pinjam oleh kwn aku jgk dan juga sebiji pelampung, aku meneruskan aktiviti aku yang agak bermoral la jgk..(standart ar..kmpung beb!!). mse tu aku mmg dh agak dh..sungai mesti dalam punye..tu yang aku bwk plampung tu(for safety).Jadi..bila dh siap tukar bju semua..aku dan sorang lg member aku menaiki pelampung utk pergi ke seberang sungai..hanif dh tinggalkan aku..kurang ajar punye kwn.

bila sudah smpai di tengah sungai..member aku yang sorang lg tu telah terjun.perghh..aku ngatkan kat situ toho la(maksudnya cetek)sbb aku nmpak dia mcm berjalan je..so, aku ape lagi..mula la menerjunkan diri aku ni ke dalam sungai dengan gaya yang agak bebas la jgk...Tiba2..ya Allah...tuhan jela yang tahu mcm mne perasaan aku mase tu..tmpt yang aku sangka cetek rupanya dalam..mase tu aku ingat pada mati je..pastu aku ingat kat emak aku dan ayah aku..(kat tuhan pon aku ingat jgk).mse tu aku tak tau la..dah berape liter air dah aku teguk..pastu tetiba je aku rase cam ade orang tendang belakang aku. then, bile aku tgok je sekeliling..aku dah de kat tepi sungai.aku tengok member aku tersenyum pada aku dan dia ckp..

mu ni gak..doh tau tmpat dale..bakpo mu terjun..(ko ni..dah tau tmpat tu dalam..nape ko terjun..)

mase tu aku rase cam tertipu pon ade..mmg kurang asam boy punya kwn..aku ngatkn dia tak pandai berenang..rupe2nya dia pandai. tapi walau cmne pon..aku ucapkan terima ksih kat kwn aku kerana dah selamatkan nyawa aku dan aku rase bersyukur sangat kerana tuhan msih panjangkn umur aku lagi.. kalau tak..tak tau la aku..mgkin aku dh de kat alam barzakh skang ni.

so, bermula pada ari tu..aku berazam utk pandai berenang dan sekarang aku telah pandai dan aku tak nak perkara itu terjadi lagi dalam hidup aku..itu jela cite aku wat mase sekarang..nnti kalu ade mase aku akan cerita lagi pengalaman aku yang lain.
aku nak wat design sekarang...jadi..aku gerak dulu..assalamulaikum..

0 ulasan:

Catat Ulasan